Az online tanfolyamok népszerűsége töretlenül nő. Ez leginkább az emberek folyamatos, kielégíthetetlen tudásvágyából fakad. Egy ilyen kurzussal Te is komoly passzív jövedelemre tehetsz szert, feltéve, ha nem vérzel el az árazásnál. Adunk néhány tanácsot, amivel olyan árat adhatsz meg, ami a diákjaidnak is tetszik, és neked is megéri.

Mennyit ér egy online kurzus?

Ezt nehéz, sőt szinte lehetetlen megmondani. Az árat értelemszerűen befolyásolja az adott szegmens, a lokáció, ahol élesíteni szeretnéd a tanfolyamot, illetve az is, hogy mennyire profi a megvalósítás. Egyetemes árképzés tehát nem létezik, van azonban néhány módszer és kritérium, amikre érdemes figyelned, amikor a saját online kurzusod árazását végzed.

Ne árazd alul!

Csábító lehet, hogy a konkurenciád árai alá ajánlj, de ezt semmiképp sem javasoljuk. Ha a célközönséged megszokja az alacsony árat, később már nagyon nehezen tudsz árat emelni. Arról már nem is beszélve, hogy az olcsó szónak mennyire rossz üzenete van.

Olcsónak lenni, a legolcsóbbnak lenni nem cél. Ha csupán az ár alapján akarod elérni, hogy a célközönséged téged válasszon, akkor elfelejted mekkora munka és energia van abban a szaktudásban, amit a tanfolyamoddal át szeretnél adni. Értékes vagy, és ha profi minőséget akarsz képviselni, akkor merd elkérni az árát a szaktudásodnak.

Nem mondjuk, hogy irreális összegeket kérj el a kurzusodért, de törekedj egy prémium ár megadására. Ezzel növelheted a tanulóid elköteleződését, illetve a potenciális diákjaid szemében is emelheted a tanfolyamod értékét.

Gondolkozz termékpiramisban!

Ha szeretnéd a lehető legtöbb bevételt termelni az online vállalkozásoddal, akkor mindenképp szükséged lesz termékpiramisra. Termékpiramissal lehetőséged van újból és újból értéket szolgáltatni kurzusok formájában, amiket ha megfelelő minőségben készítesz el, az érdeklődőid szívesen fognak vásárolni tőled újra és újra.

Az árazás is sokkal könnyebb, ha nem 1 terméket akarsz a lehető legmagasabb profittal értékesíteni. Nem mellesleg egy 1 termékes vállalkozással nem fogod tudni hosszútávon fenntartani a működést, és nem fogod tudni azt az életminőséget sem biztosítani magadnak, amit szeretnél.

Árazás szempontjából a termékpiramis lényege, hogy az egészen alacsony ártól elindulva, haladva felfelé, egyre magasabb áron kínálod a kurzusaidat. Természetesen az ár növelésével arányosan a tudásanyag mennyisége és értéke is nő.

Az alacsonyabb árú infotermékeidnél még ne legyen célod a profit termelése, ezt vedd figyelembe az árazáskor. Itt inkább azt kell elérned, hogy az érdeklődőidből első vásárlókat konvertálj. Ezen a ponton nagyon sok múlik.

Törekedj arra, hogy minél nagyobb értéket adj, olyan áron, ami még impulzus vásárlást vált ki az érdeklődőkből. Minél elégedettebb vásárlókat szerzel ezen a ponton, annál nagyobb arányban akarják majd megvásárolni a magasabb áron kínált kurzusaidat is.

Az árkalkulációnal vedd figyelembe, hogy:

  • egy szakértő által szelektált tudásanyagról van szó, azaz a diákjaidnak rengeteg időt és energiát spórolsz a kurzusoddal,
  • az online kurzus egy exkluzív tudástár, hiszen nem érhető el bárki számára,
  • a vizuális anyag jobban memorizálható, mint az írásos.

Ezek az érvek kifogáskezelésként is tökéletesen működnek. Érvelj bátran, mondd el az érdeklődőidnek, hogy miért kerül ennyibe a kurzusod, mutasd meg a mögötte álló értéket, bele tett munkát.

Az online tanfolyamod árazási formulája

Vegyünk egy példát. Elhatároztad, hogy az online kurzusod értékesítésével 1.000.000 Ft bevételre szeretnél szert tenni. Ha a kurzus egyszeri árát 20.000 Ft-ban határozod meg, 50 tanulóra van szükséged, a kívánt cél elérése érdekében.

Ahhoz, hogy meghatározd a valószínűsíthető bevételeid összegét, feliratkozókra van szükséged. Általában ugyanis a feliratkozóid, akik még nem vásároltak tőled, megközelítőleg 2%-uk vásárol. A példában említett 50 vásárló eléréséhez tehát körülbelül 2.500 feliratkozóra van szükséged. Persze a kurzusod sikere nem csak az áron múlik, kiemelt szerepe van magának a kampánynak, értékesítési tölcsérnek.

Az online kurzusod beárazására használd ezt a formulát:

Bevételi cél = (feliratkozók X konverziós arány) X a tanfolyam ára

Hangsúlyozzuk, hogy a példánkban nettó értékekkel dolgoztunk, az adó- és egyéb költségek ezen felül értendők. Reméljük, tudtunk segíteni. Ha egyéb kérdésed akadt az árazással kapcsolatban, szólj hozzá a bejegyzéshez az oldal alján vagy keress meg minket bátran!

Az online tanfolyamokra szabott marketing stratégiáról Tanfolyamainkon tanulhatsz bővebben. Segítünk felállítani egy komplett indulási stratégiát, biztos alapokon álló marketing ismereteid lesznek, ennek köszönhetően pedig könnyeben fogod tudni beárazni a kurzusaidat is.

 

0 hozzászólás

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

A "Hozzászólás küldése" gombra kattintással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót!
.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük