A vásárlói vagy ügyfélvélemények rendkívül fontos pontjai a céged kommunikációs stratégiájának. Sokkal hitelesebb ugyanis, ha az online tanfolyamod hallgatóitól származik a dicséret, nem pedig tőled. Lássuk, hogyan gyűjthetsz be véleményeket, és hogyan érdemes felhasználnod ezeket!

Mikor érdemes ügyfélvéleményt kérni?

Ügyfélvéleményt (más néven testimonialt) a vásárlási folyamat lezárultával, a tanfolyamod közben vagy végeztével egyaránt érdemes kérned. Ilyenkor ugyanis frissebb az ügyfél élménye a szolgáltatásoddal kapcsolatban, ezért a válaszadási hajlandósága is nagyobb. (Vagy azért, mert elégedett, vagy azért, mert csalódott.)

Testimonialokra sokféleképpen szert tehetsz, a legfontosabb azonban az, hogy azonnal kérd ki az ügyfeled véleményét. Minden egyes nap, amellyel húzódik a folyamat, csökkenti a válaszadási hajlandóságot.

Hogyan kérjek véleményt?

Tevékenységi körödtől függően több lehetőséged is van ügyfélvélemény-szerzésre:

  • ha blogot vezetsz, cikkeid alatt legyen hozzászólási lehetőség,
  • a tanfolyamaidat bemutató aloldalakon szintén adj lehetőséget az értékelésre, személyes kapcsolatfelvételre,
  • akár hírlevél formájában is kérhetsz testimonialokat, építsd be az automata utánkövető e-mail sorozatodba a visszajelzés kérését,
  • de akár a céges Messengeredbe érkező üzeneteket is felhasználhatod.

A lényeg, hogy minden esetben kérj előzetes engedélyt ügyfeleidtől, diákjaidtól, mielőtt felhasználnád a véleményeiket!

A kapott véleményeket gyűjtsd folyamatosan, nyiss nekik a gépeden egy külön mappát, így mindig egy helyen lesznek, és később is gyorsan elő tudod őket keresni. Ne félj kérni a vevőidtől visszajelzéseket! Ha hiszel a terméked nagyszerűségében, és az valóban képes segíteni, megoldani a célközönséged problémáját, akkor biztosan nagyon sok vevőd elégedett lesz azzal, amit kap.

Az elégedett vevők pedig nagyon szívesen elmondják a véleményüket, sokszor kérés nélkül is érkeznek a pozitív visszajelzések, amiben elmondják, mennyire hálásak neked.

Egy korábbi cikkünkben Daniella írt arról, hogyan érdemes kommunikálnod az ügyfeleiddel, vásárlóiddal. A tippeket megfogadva még több pozitív visszajelzést szerezhetsz ügyfeleidtől. 🙂

Mitől lesz hiteles egy ügyfélvélemény?

Az ügyfélvéleményeknél nagyon fontos, hogy azt a leendő vásárlód hitelesnek minősítse. Ma már egyre óvatosabbak, gyanakvóbbak vagyunk, ezért nem fogadunk el, nem hiszünk el akármilyen termékértékelést a neten.

Törekedj arra, hogy a visszajelzések, amiket kérsz, legyenek megdönthetetlenek és igaziak. Ezért minimum tüntesd fel a véleményt adó teljes nevét a vélemény mellett, és kérj tőle profilképet is. Még személyesebb, ha ezeken felül még a foglalkozását, titulusát is odaírod.

Egy rövid mondat és hozzá aláírásként egy keresztnév minősítés szempontjából nagyon személytelen, gyenge visszajelzésnek számít, ezért könnyen lehet, hogy kitalált véleményként fogják elkönyvelni a látogatóid, amit te magad írtál oda, csak hogy legyen valami.

A legerősebb ügyfélvélemény a videós formátum, amiben az elégedett vevőd élő videóban meséli el a tapasztalatait a tanfolyamoddal, tananyagoddal kapcsolatban. Ez a leghitelesebb formája a vásárlói véleménynek, és tökéletesen megkérdőjelezhetetlen a valódisága.

Természetesen nem mindenki tud vagy szeretne videón szerepelni, ezért a dobogó második fokán elhelyezkedő szöveges vélemény teljes névvel és profilképpel, titulussal ellátva is tökéletesen alkalmas arra, hogy a terméked nagyszerűségét alátámaszd a már résztvevők visszajelzésével.

Csak a pozitív vélemények hasznosak?

Abszolút nem. Sőt! Nyilvánvalóan mindenki a pozitív ügyfélvéleményeket hajszolja. Ha az online tanfolyamodról nem csak te állítod, hogy egyedülálló, személyre szabott és élvezetes, jelentősen megnő az üzenet hitelessége. A pozitív visszajelzéseket felhasználhatod a weboldaladon (pl. tanfolyamaid minőségének hitelesítésére vagy a Rólad oldalon), illetve hirdetési oldalakon és e-mail-kampányokban is.

Amit azonban sokan nem vesznek figyelembe, hogy a rossz véleményből egy cég rengeteget tanulhat. A vállalható formában megírt negatív vélemények mind építik a céges kultúrát és javítják a szolgáltatásod, online kurzusod minőségét. Ráadásul ezeket is felhasználhatod pozitívumként.

Ha például egy online edzés tanfolyamod van, és egy visszajelzés szerint az edzések túl brutálisak, nem lehet bírni az iramot, nyert ügyed van! Ha épp ezzel a céllal hoztad létre a tréninget, ezt a testimonialt a szegmentálásod egyértelműsítésére használhatod fel. Ezt követően nem jelentkeznek majd olyanok, akik laza edzésre számítanak, ez pedig hosszú távon jót tesz a tanfolyamodnak. Kiemel a tömegből.

+1 A visszajelzések motivációt is adnak

Egy vállalkozó életében a folyamatos motiváltság sem elhanyagolandó tényező. Ahhoz, hogy lendületben maradj, és haladj a céljaid felé, fontos, hogy motivált legyél. A pozitív visszajelzések nem csak a termékeidet építik, hanem téged is folyamatosan motiválnak.

Mikor egy elégedett vevőd kifejezi neked köszönetét, és hálás azért, hogy végre megoldást kapott egy problémájára, vágyára, akkor érzed meg igazán Te, mint vállalkozó, hogy amit képviselsz, az valóban értékes.

Ezekért a sikerélményekért érdemes csinálni. Látni, hogy amit létrehoztál, képes mások életére pozitív hatással lenni, akkor büszkén mondhatod, hogy változást indítottál el a világban.

Lesznek nehezebb pillanataid is a vállalkozói életed során, amikor minden nehéz és kicsit elfáradsz. Ilyenkor szintén fel tud emelni, vissza tud hozni a megfelelő érzelmi állapotba, ha elolvasod azokat a visszajelzéseket, amiket az idők során kaptál.

Néha elfelejtünk hálásak lenni azért, ahol tartunk, elfelejtjük mekkora megtett út és munka van már mögöttünk. Az ügyfeleidtől kapott visszajelzések emlékeztetnek arra, hogy mennyi mindent elértél már.

Ha kíváncsi vagy arra, mit mondanak rólunk ügyfeleink, diákjaink, akkor itt olvashatsz rólunk bővebben. Hozzászólásban pedig kérdezz bátran, írd meg véleményedet a bejegyzésről!

0 hozzászólás

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.