Az elmúlt években már itthon is egyre nagyobb szerepet kap a tartalomkészítés mint marketingeszköz. Feltehetőleg te is vezetsz céges blogot és kommunikálsz a különböző közösségimédia-felületeken. Egy őrületes piaci előnyt azonban sokan még mindig nem használnak ki. Ez pedig a saját online tanfolyam indítása.

Egy saját online kurzus jelentősen erősíti a tartalommarketinged

Követed a piacvezető tartalommarketinges blogokat és igyekszel a tanácsaik szerint eljárni. A tartalmaid megírásakor külön figyelmet szentelsz a kulcsszó-optimalizálásra. Törekszel nem csak informatív, hanem releváns és érdekes tartalmakat is adni fogyasztóidnak. Tisztában vagy vele, hogy ezzel növeled a márkahűséget.

Gondoltál már arra, hogy mindezt egy online tanfolyam elkészítésével is erősítsd? Az oktatóvideókkal és hanganyagokkal még sokszínűbbé teheted az online tartalomstratégiád. Arról már nem is beszélve, hogy a tanfolyamodból származó bevételek hosszútávú, egyszeri költségért cserébe megszerezhető profitot jelentenek.

Edukált piacon lényegesen egyszerűbb értékesíteni

A tartalommarketing egyik alapvetése, hogy ne csak szórakoztasd, de közben oktasd is potenciális vásárlóid. Ehhez pedig 2017-ben már nem elég a céges blog és néhány Facebook bejegyzés. Az igazán sikeres vállalkozók már felismerték, hogy a saját online tanfolyamuk anyagaival jelentősen erősítik értékesítési rendszerük edukációs folyamatait – így növelve bevételeiket.

A legtöbb vásárló úgy keres egy termékre (egy probléma megoldására), hogy nem tudja, mit keres. Mert nem ismeri a piacot, nincs tisztában a lehetőségekkel. Nincs meg az a szakmai tudáskeret, amivel te rendelkezel. Éppen ezért törekedj arra, hogy megválaszold azokat a kérdéseket, amik felmerülhetnek a célközönségedben. Segítsd őket a döntésben, informálódásban.

Ha az értékesítési folyamatod első lépése, hogy a potenciális vásárlóidat megtanítod a piacod jellemzőire, alapvetésként fogadják el, hogy a terméked jelenti a legbiztosabb megoldást a problémáikra.

Mondok egy pofon egyszerű példát arra, hogy az edukálás hogyan képes pozicionálni egy céget, és hogyan építi ki néhány perc olvasás után az érdeklődőkben a bizalmat:

A példa egy könyvelő cégről szól, akik bár szolgáltatás alapúak, mégis tökéletesen kihasználják a célközönségük edukálásában rejlő lehetőségeket, ezzel is növelve a szakértői státuszukat. Felismerték, hogy a célközönségük legnagyobb problémája, hogy megbízható, szakmailag naprakész könyvelőt találjanak, akire nyugodt szívvel bízhatják rá a cégük könyvelését.

A probléma megválaszolására készítettek egy ingyenesen letölthető csekk listát, amiben végig vezetik az olvasót pontról pontra, hogy mik egy jó könyvelő legfőbb jellemzői és mi alapján érdemes választani. Ezzel a kis csekk listával nem csak edukálták a piacot, de pozicionálták is saját magukat. Gondolj csak bele, egy ilyen könyvelő cégben azonnal elkezdesz bízni, hiszen szakértői útmutatást kaptál a legnagyobb kérdéseid megválaszolásához, és ha ennyire tudják, mi alapján érdemes választanod, mire figyelj, akkor ők biztosan meg is felelnek ezeknek szempontoknak.

Az edukálással könnyebben elérték, hogy őket bízd meg a céged könyvelésével, hiszen olyan információkat szereztél tőlük, amik segítettek téged a döntésben. Egy ilyen csekk lista tökéletes eszköze lehet a listaépítésnek, így további edukálásra is lehetőséged van e-mailben, ráadásul teljesen automatizáltan. Egy jól felépített, edukálásközpontú értékesítési folyamat futószalagon képes szállítani az új, potenciális ügyfeleket, akik pontosan tudják már, miért akarnak téged választani. Ezután jöhet a bizonyítás, hogy nem csak elméletben vagy szakértő, hanem a gyakorlatban is profin, piacvezetőhöz méltón képviseled a szolgáltatásod.

A fenti példa szolgáljon inspirációként, és gondold át, te hogyan tudnád edukálni a piacodat, hogy azzal támogasd az értékesítésedet, vevőszerzésedet.

Hitelességépítés

A végére hagytuk a legfontosabb érvet. Nem elég, hogy az online tanfolyamoddal automatizálhatod és jelentősen emelheted a bevételeid, mellette folyamatosan erősíted a szakmai hitelességed. Egy online tanfolyam profizmust sugároz.

Nem a piacod egyik legerősebb szereplőjévé tesz, hanem a piaci trendek alakítójává. Egy ütős online tanfolyammal te leszel a szektorod hivatkozási pontja.

Ha szeretnél valódi piaci előnyre szert tenni egy olyan marketingeszközzel, amit itthon még alig páran használnak, kérd ingyenes útmutatónkat az online tanfolyamok készítéséről. Ha pedig kérdésed lenne, fordulj hozzánk bizalommal.

 

0 hozzászólás

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

A "Hozzászólás küldése" gombra kattintással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót!
.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük