Ugye te is teljes mértékben tudatában vagy annak, hogy egy szakértői vállalkozás esetén ma már nem lehetőség a blog indítása, a közösségi médiában való jelenlét, a célközönség folyamatos edukálása, hanem kötelesség? Jelenleg a saját blog indítása az egyik leghatékonyabb módja a piacunk edukálásának rendszerezett, tematikus formában. Lássuk, pontosan hogyan is érdemes belevágnod a céges blogod elindításába.

A blogolás megéri

Arról már korábban írtunk egy cikket, hogy miért érdemes blogolnod. Ha azonban ez számodra még kevés érv, a HubSpot felméréséből kiderül, hogy az online vállalkozók 57%-a szerint a blog a legfontosabb marketingeszköz, a további statisztikákat böngészve pedig magad is láthatod, miért.

A blogindítás lépései

1. El kell döntened, hogy a saját weboldaladon vagy külső weboldalon vezeted a blogot

Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai. Egy külső blogmotort használva a blog indítása akkor lehet előnyös, ha nem akarsz a blogon kívül egyéb megvásárolható termékeket, szolgáltatásokat is elérhetővé tenni, és nem fontos számodra, hogy a márkádat egy saját weboldallal erősítsd.

Ha viszont nem csak blogolni akarsz, hanem online szakértői vállalkozást építeni, aminek meghatározó része az online tanfolyamokon keresztüli oktatás, akkor mindenképpen saját weboldalra lesz szükséged. És miért is kellene külön felület a blogolásra, ha erre képes a saját weboldalad is?

Több szempontból is sokkal előnyösebb egy saját weboldal, hiszen itt lehetőséged van a weboldalon belül tartani a látogatókat, a bejegyzéseidből pedig a különböző aloldalaidra navigálni tartalomhivatkozással őket.

A hitelességedet is sokkal erősebben építi egy saját online felület, ami a tiéd, nem beszélve arról, hogy így az irányítás is a te kezedben marad.

2. Határozd meg előre a vizuális megjelenést

Érdemes előre megtervezned, hogyan néz majd ki a blogod. Tervezz egységes designt, találd ki előre, milyen típusú és stílusú fotókat használsz majd, milyen tördelési, formázási stílusokat használsz arra, hogy a tartalmat minél kényelmesebben, átláthatóbban lehessen olvasni, illetve hogyan épül fel a komplett blogfelület.

Ebben nagyobb szabadságot ad egy saját weboldalon működtetett blog, hiszen itt mindent a saját arculatterved alapján alakíthatsz ki, támogatva ezzel a márkád egységes megjelenését.

Hidd el, ezek a külsőségek rengeteget számítanak majd, amikor a látogató először találkozik az online szakértői vállalkozásod blogbejegyzéseivel.

3. Készíts tartalomtervet

Miután felállítottad a vállalkozásod értékesítési tölcsérét (vagy annak tervét), meghatároztad az online kurzusaid tematikáját, tervezd meg, hogyan igazodik ehhez a blogod. Minden bejegyzésednek legyen célja. Találj ki előre feldolgozandó témákat, keress olyan tartalmakat a weben, amelyek irányadók lehetnek, illetve nézz utána, mire kíváncsi a célközönséged, hogy az ő kérdéseiket és problémáikat válaszolhasd meg az adott bejegyzésekben.

A tartalomterv segít neked ütemezni a bejegyzéseket, illetve tartani a folyamatosságot. Érdemes beállnod egy heti rutinra, ami mondjuk heti 2 új blogbejegyzést jelent. Ehhez tartsd is magad, legyen rendszeres és meglátod, a célközönséged egy idő után már előre várni fogja az új tartalmaid publikálását, hiszen már tudják melyik napokon számíthatnak tőled cikkekre.

Érdemes előre dolgoznod, és akár már hetekkel a publikálás előtt elkészíteni és beidőzíteni a bejegyzéseket, hogy ne essen át a folyamat kapkodásba. Így koncentráltabban is tudsz haladni, hiszen akár egy munkanap alatt letudhatod a teljes havi blogcikk mennyiséget.

Tapasztaltból állíthatom, hogy aznap megírni egy blogbejegyzést, amikor posztolni szeretnéd, sokkal több idő, nagyobb kapkodás, és egy-egy nem tervezett feladat keresztbe is húzhatja a számításaidat, ami pedig a tartalom rovására megy majd.

4. Figyeld a visszajelzéseket

Az internet tele van trollokkal, ezért feltehetőleg rengeteg használhatatlan kritikával találkozol majd. Lesznek azonban valóban építő jellegű, hasznos tanácsok is, melyeket megfogadva még hatékonyabb blogfelületet alakíthatsz ki.

Figyelj a követőidre, teremts minél több helyen lehetőséget a személyes kapcsolat építésére, mert a velük való beszélgetésből nagyon sokat tanulhatsz. A tapasztalatokat pedig beépítheted a vállalkozásod fejlesztésekor.

Remélem, tudtam segíteni a saját céges blogod elindításában, ha pedig további kérdéseid lennének, tedd fel őket bátran hozzászólásban!

0 hozzászólás

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

A "Hozzászólás küldése" gombra kattintással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót!
.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük