Feltehetőleg olvastad már néhány helyen, hogy a céges blog manapság már nem lehetőség, hanem az online vállalkozásod kötelező eleme. Ez akkor is igaz, ha online kurzust üzemeltetsz. Hadd mutassam meg, milyen előnyökkel járhat egy saját blog a tanfolyamod mellett!

1. A Google imádja a blogokat

A célközönséged jó eséllyel a Google-t fogja használni arra a célra, hogy megtalálja a problémájára, vágyára a megoldást, jelen esetben egy online kurzus formájában. Éppen ezért a folyamatos hirdetések futtatása mellett legyen célod a keresési oldalon megjelenő találatok első helyeinek megszerzése is. Minél több csatornából érkeznek az oldaladra látogatók, annál hatékonyabban fogod tudni növelni a követő táborodat és értékesíteni az online tanfolyamodat.

Ahhoz azonban, hogy a Google-ben megjelenj az organikus találatok között, kellő mennyiségű és minőségű tartalomra van szükséged. A blogolással folyamatosan növelni tudod az oldalad tartalmát, rendszeresen újabb és újabb hasznos cikkeket publikálhatsz. Egy tudatosan vezetett, jól tematizált bloggal nagyon erősen támogathatod az online kurzusodat.

2. A felhasználók is imádják a blogokat

A Google mellett (szándékosan nem utánt írtam) a felhasználók véleménye a legfontosabb. Amikor blogot írsz, ne csak a kulcsszavakra, hanem az előzetesen felmért célpiacod igényeire is ügyelj! Figyelj arra, milyen tartalmakat fogyaszt szívesen a célközönséged, kövesd folyamatosan a bejegyzéseidre érkezett reakciókat, statisztikákat. A Google Analytics egy tökéletes eszköz arra, hogy lásd az oldaladon történt látogatói viselkedéseket. Megmutatja, melyik bejegyzéseidet olvasták többet, melyiket kevésbé, honnan érkeztek a látogatók stb.

Ha így teszel, az emberek nem csak keresni, de ajánlani is fogják a blogod, így egyre több látogatója lesz a honlapodnak, akik egyre több időt töltenek ott. Ez is javítja a keresőben elért helyezésed.

3. Edukálja a célpiacod

Az első pontban már említettük, SEO szempontból mennyire fontos a céges blog. A blogod a tartalommarketinged motorja, és mint olyan, jelentősen egyszerűbbé teszi az online tanfolyamod értékesítését.

Ne vedd egyértelműnek, magától értetődőnek, hogy a célközönséged a témád minden területével tökéletesen tisztában van. Egy bloggal meg tudod válaszolni a leggyakrabban felmerülő kérdéseket, informálni, “nevelni” tudod a piacodat. Ezzel felkészültebbé teszed az érdeklődőidet, építed a bizalmat, el tudod oszlatni a fejükben lévő kételyeket, ezéltal pedig majd sokkal könnyebben fognak a vásárlás mellett dönteni, amikor megmutatod nekik a fizetős tanfolyamaidat. Erről bővebben egy korábbi cikkünkben olvashatsz.

4. Szakértői státuszba emel

Ez valamelyest kapcsolódik az előző ponthoz. A vevőszerzés, valamint a márkaépítés egyik leghatékonyabb módja, ha a piacod szakértőjévé válsz. Ez azonban önmagában nem elég. A szakértői státuszodat a célpiacodnak is el kell ismernie. Erre kiváló eszköz a blogolás.

Egy szakmai bloggal a rendszeres hasznos tartalomnak köszönhetően egyre erősebben pozicionálod magad szakértőként. A szakmai elismertséggel könnyebb lesz az értékesítés is, és nem mellesleg értékes kapcsolatokat is szerezhetsz, mert felfigyelnek a vállalkozásodra. A blogolással folyamatosan élni fog a weboldalad, érződni fog rajta, hogy itt bizony napi szinten komoly munka folyik a háttérben. Mutasd meg a piacodnak, hogy mekkora tudás birtokában vagy a témádon belül! 🙂

5. A tananyagaid mindenhol ott lehetnek

A korlátlan mobilnet és a zsebünkben lévő okostelefonok, tabletek világában már a videós tartalmak is bárhol elérhetők. A villamoson, vonaton vagy HÉV-en mégsem tudunk kellően odafigyelni egy videós kurzusra.

Éppen ezért tökéletes megoldás, hogy az online tanfolyamod mellett blogot is vezetsz, mert azokban az élethelyzetekben is kommunikálhatsz a célközönségeddel, oktathatod őket, amikor épp nincs lehetőségük a kurzusodat nézni. Egyes blogbejegyzések ráadásul a kurzusaid próbatermékei, kivonatai is lehetnek, melyek szintén vásárlásra ösztönzik az olvasót.

Légy kreatív, és hozd ki a maximumot az online vállalkozásodból. A szakmai blogolás, a tartalomgyártás ma a legjobban megtérülő marketing eszköz hosszútávon. A fenti 5 előnyön kívül még számtalan jótékony hatása van egy blognak az online tanfolyamodra nézve.

Ha most kezded el a blogolást készülj fel rá, hogy nem lesz máról, holnapra látványos a növekedés, DE ha bevezeted, hogy heti rendszerességgel írsz új cikkeket, be fog érni a munkád gyümölcse. 🙂

Gondolj bele, hetente 2 új blogbejegyzéssel, egy hónapban 8, egy évben pedig minimum 96 új cikket publikálsz!

Motivációként így a végére csak néhány előnyt említenék, amit ekkora bejegyzés mennyiséggel te is meg fogsz tapasztalni:

Kezdd el még ma a blogolást! 🙂 Ha segítségre vagy további tanácsokra van szükséged online tanfolyamod elindításával vagy fejlesztésével kapcsolatban, keress minket bátran, és segítünk!

0 hozzászólás

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

A "Hozzászólás küldése" gombra kattintással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót!
.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük