“Jókor volt jó helyen.” “Ilyen kapcsolatokkal könnyű.” “Neki csak megszületni volt nehéz.” “Szerencse…” “Tőkével könnyű!” “Ilyen szakmákkal nekem is menne…” Ezek azok a mondatok, amelyeket ránk biztosan nem mondták, vagy legalábbis semmi közük a sikerünkhöz. 🙂 Sokan hisznek sokfélét arról, mi is kell valójában a sikerhez, és ha tovább megyek arról is, hogy mi a valódi siker.

Számunkra a siker az, amikor reggelente boldogan kelünk ki az ágyból. A küldetésünket éljük és víziónk van a jövőnket illetően. Szabadok vagyunk, együtt vagyunk, és minden nap pozitív hatással lehetünk mások életére.

A kezdetekkor nem volt egyszerű a válasz, arra a kérdésre, hogyan érjük mindezt el. Mit kell tennünk ahhoz, hogy kiváló befektetés lehessünk az emberek számára? Elhoztuk neked azt az 5 dolgot, ami garantáltan szükséges volt ehhez, és talán nem is gondolnál rá, mekkora jelentőséggel bírnak. Lesz köztük olyan, ami képesség kérdése (mely tanulható, fejleszthető), és lesz, ami csupán döntés kérdése, csak Te kellesz hozzá. Nézzük!

1. Hihetetlen ügyfélközpontúság és support

Talán kevesen gondolják, de a No. 1 nálunk ez! Hisszük, hogy mikro vállalkozásként úgy tudsz sikeresen elindulni, majd fejlődni és növekedni, ha összetartó, hozzád erősen kötődő követőtábort építesz. Ennek pedig alapeleme az ügyfélközpontúság, a rendelkezésre állás.

Visszatérnék az egyik kedvenc mondatunkhoz, miszerint az emberek nem logókhoz, hanem személyekhez kötődnek. Egy szakértői business legfontosabb elemei a bizalom és biztonság. Egy kiváló supporttal, segítőkészséggel ezt tudod megadni az ügyfeleid számára.

Mi a kezdetektől fogva nem sajnáltuk az időt arra, hogy minden e-mailre személyesen válaszoljunk, ha kell önzetlenül személyesen segítsünk megoldani egy-egy problémát. Gyors és személyes válaszok, rendelkezésre állás, érdeklődő magatartás.

Ez nálunk nem egy praktika volt, hanem ösztönből így jött. Azt éreztük, ez az alap, hogy aki segítséget kér, kap. Időt és energiát nem sajnálva szolgálni. Ha az ügyfeleink sikeresek, mi is. Win-win.

Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk emiatt, baráti kapcsolatba kerültünk ügyfeleinkkel, és ahogy ők mondanák, ez a hozzáállás náluk WÁOO élmény volt. Ekkor értettük csak meg, hogy mennyire különleges a hozzáállásunk, és hogy ez alapjaiban határozta meg a sikerünket.

2. Hatalmas hit és alázat a víziónk felé

Legyen egy víziód, amiért minden reggel ki akarsz kelni az ágyból. Nálunk ebből nem volt hiány. Egészen pontosan tudtuk, hová tartunk. 🙂 Talán az első vállalkozói lecke volt, amit megtanultunk (még a Coursemaker előtti időkben), hogy a folyamatos önfejlesztés és célalkotás mennyire fontos.

Egy vállalkozás indításakor olyan produktív és hatékony az ember, mint később csak nagy erőkkel. 🙂 Ilyenkor még pozitív és negatív motivációkból is jut bőven (pozitív a vízióra való fókuszálás, negatív pedig a kudarctól való félelem például).

A sikerünket tehát nagyban köszönhetjük a végtelen hitünknek, az alázatos munkának és a pontosan meghatározott víziónknak. Ezt úgy kell elképzelni, hogy akkor is hittünk, amikor nem. 🙂 Természetesen volt, hogy elfáradtunk és voltak mély pontok, de végső soron mindig hittünk. Akkor is dolgoztunk, amikor más aludt. Gyakran előfordult, hogy elfelejtettünk enni. Ez konkrétan így történt az első hónapokban.

Az első évet úgy dolgoztuk végig, hogy az hagyján, hogy vízpartot nem láttunk nyáron, de a napfényt is leginkább a monitor fénye helyettesítette… és nem bántuk. 🙂 Nem mondom, hogy követendő példa. Talán mai tudásunkkal azt mondanánk, hogy a pihent és koncentrált munkavégzés sokszor eredményesebb, de akkor szemellenzővel haladtunk előre, semmi más nem érdekelt minket, csak a vállalkozás, és elérni oda, ahol már fejben tartottunk.

Sok tapasztalatot köszönhetünk ennek az időnek. 1 év alatt ledolgoztunk kettőt.

3. Fizetett elérések, marketing

Meghatározó szerepe volt a sikerünkben annak, hogy már a kezdetektől fogva stratégiában gondolkoztunk és utána bátran fektettünk fizetett elérésekbe is (hirdetések).

Ezt azért tartom fontosnak megosztani – azon felül, hogy tanítjuk, mivel gyakran tapasztaljuk, hogy ez egyáltalán nem alap. Félelmet szokott jelenti a legtöbb ügyfelünknek, diákunknak, hogy elkezdjen költeni marketingre, és emögött az a tapasztalat áll, hogy korábban már próbálták, de nem ment.

Itt nagyon fontos megjegyezni a stratégia fontosságát, mely nem a hirdetéseknél kezdődik, hanem az érdeklődőnk egész nálunk töltött életútját át kell ölelnie.

A mi hitünk szerint az ingyenes elérések, a SEO, az ingyenes média megjelenések mind olyan lehetőségek, melyekre egy online vállalkozást és egy életet nem alapoznánk. Követő tábor építése és a nekik való posztolás, ezen keresztüli eladás remek lehetőség, de hosszú távon kifizetődő. Amennyiben gyorsan szeretnénk haladni, a jól felépített hirdetések nem kihagyhatók.

4. Minőség

Annyi szuper lehetőség és eszköz áll a rendelkezésünkre, hogy csodás honlapot és online tartalmakat készítsünk, hogy a magas minőség és a design komoly elvárás lett. Sokan azt tanítják, hogy induló vállalkozóként ez az a terület, ahol időt tudsz spórolni, hiszen kit érdekel, hogy néz ki az oldalad, ha az, amit nyújtasz, jó. “3-4 ezer forintból is el lehet indulni…”

Mi ezzel az állítással nagyon nagyon nem értünk egyet! Vagyis lehet, de nem ajánlott. 🙂 Pont, hogy ebben a média zajban csak úgy fogsz kitűnni és gyorsabban megnyerni a célközönségedet, ha a megjelenésed is tükrözi a profizmusodat. Ez bizalmat kelt! A design egy marketingeszköz is egyben. A márkád része.

Egy online vállalkozást, amire az életedet szeretnéd alapozni, a szabadságodat fogja biztosítani, ne alapozz ingyenes eszközökre. A minőség a fontos, nem a mennyiség. Ez a tananyagaidra is éppúgy igaz. Inkább legyen 1-2 terméked kezdetben, de azok nyújtsanak egy kiváló ügyfélélményt, és valóban juttassák el oda a diákodat, ahová ígérted neki! Nekünk ez a hozzáállás szintén a sikerünk alapja.

Természetesen, itt a maximalisták hátrányban vannak. Közéjük tartozóként szívesen segítek, hogyan fordítsuk ezt előnyünkre és éljünk vele barátságban, ne pedig szabotáló és lassító tulajdonságként legyen jelen a vállalkozásunkban. 🙂

5. Timeing, timeing, timeing

Utolsó, de nem a fontossági sorrendben, az időbeosztás, produktivitás. Mindenki számára létezik a módszer, amivel hatékonyan együtt tud élni, dolgozni. Nálunk ez a kezdetekben nagyon egyszerű volt. Kis cetlik, egyiken az én nevem (Daniella), másikon pedig Péteré.

A folyamatokban gondolkodás erősségünk, így a vállalkozásunkat is e szerint építettük hatékonyan. Pontosan ismertük az előttünk sokasodó feladatokat. Ezekből listát készítettünk egészen a célig. Szép hosszú lett.

Ezt a listát hetekre, majd pedig napokra bontottuk. 1 nap 1 cetli, mely tartalmazta az aznapi feladatokat. A recept pedig nagyon egyszerű volt. Megpróbáltuk az összes aznapi feladatot teljesíteni. 🙂 Nagyon hatékony volt, érezhettük a haladást, a feladatok pipálása jó érzéssel töltött el minket.

Mi nagyon hiszünk a timeingban, a feladat listákban és templatekben. Ezért is adunk a Megvalósítás műhely mellé is ezekből (hiszen a legnehezebb, hogy sokszor nem is ismerjük az előttünk álló feladatokat) és a Kivitelezéseink is mind mind így épülnek fel és készülnek el határidőre. Egyértelműen TOP listás a sikerünket tekintve.

 

2 hozzászólás
  1. Gyulai Zsuzsanna
    Gyulai Zsuzsanna says:

    Kedves Daniella és Péter!
    A Top5 minden egyes mondatát megerősíthetem – saját személyes tapasztalatom alapján. Mindig és mindenben a segítségemre voltatok és igen, sokszor szerepelt késő éjszakai dátum a válaszotokon – végeláthatatlan kérdéseimre 🙂
    Szó szerint a nulláról – a Ti anyagotok alapján és persze segítségetekkel építettem fel saját lapomat. Megszívlelendő a történetetek, a kitartásotok, – aki Benneteket választ – már ez önmagában garancia a sikerre. Gratulálok a megújuláshoz, újabb lelkesedéssel tölt el – és köszönöm!

    Válasz
    • Karvalics Daniella
      Karvalics Daniella says:

      Kedves Zsuzsa! Nagyon köszönjük neked! Mindig hálásak vagyunk a csodás diákjainkért, mint amilyen Te is vagy! A világ inspirálásából pedig Te sem maradsz ki, hiszen komoly példával jársz elől, hogy nem az évek számítanak, az online nem csak a húszéveseké. 🙂

      Válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

A "Hozzászólás küldése" gombra kattintással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót!
.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük