Szoktuk mondani, hogy mi nem kivitelezők vagyunk. Mi megvalósítók vagyunk. Megvalósítjuk azt az online szakértői bizniszed, amibe szerelmes lehetsz. Nem csak elvégezzük, amit kiszerveznél, hanem beköltözünk a cégedbe, és úgy dolgozunk rajta, mintha az a sajátunk lenne.sza

A munka- és tulajdonalapú társadalmi berendezkedést lassan felváltja a tudás- és megosztásalapú társadalom. Ennek pedig nemcsak elméleti síkon van jelentősége, hanem a gyakorlatban is. Még a te vállalkozásodra is konkrét hatással van ez a metódus. Éppen ezért van szükséged egy komplett online szakértői birodalomra, amely passzív bevételt termel neked azáltal, hogy a szaktudásodat megosztod más emberekkel.

De milyen módjai vannak ennek, és hogyan választhatod ki a számodra legmegfelelőbb kivitelezőt, hogy ne a saját értékes időd használd fel a rendszer kidolgozására?

“Online tanfolyamot szeretnék, de hogyan kezdjek bele?”

Aggodalomra semmi ok, mivel az első és egyben legfontosabb lépést már megtetted a saját online kurzusod elkészítése felé vezető úton. Megszerezted ugyanis azt a tiszteletre méltó szaktudást, amelyért sokan áhítoznak. Ez a jó hír. A rossz viszont az, hogy ezzel a munkának még csak a felét végezted el. Egy online kurzus elkészítése ugyanis rengeteg tervezést és munkát igényel.

Az első dolgod, hogy szegmentálod a tudásod. Ha például gitártanárként olvasod ezt a bejegyzést, arra kell gondolnod, hogy több különböző nehézségi fokozatot találsz ki, és ezeket külön kurzusokként indítod. Ezzel máris megháromszoroztad a potenciális ügyfeleid számát. Ezen kategóriákon belül pedig további szegmenseket határozhatsz meg.

Megtaníthatod kottát olvasni a diákjaid, vagy éppen akkordokat is taníthatsz nekik. Arról már nem is beszélve, hogy jelentős különbség van a flamenco és a jazzgitározás között. Így ezeket is eladhatod külön kurzusokként.

És ez csak egyetlen példa a számtalan precedens közül, amelyek során egy adott tudásalapból sokkal többrétegűbb online szakértői birodalmat építhetsz fel, mint ahogyan azt első blikkre gondolnád.

Félreértés ne essék, online tanfolyamot nem kizárólag azoknak ajánlott készíteni, akik csak erre szeretnék alapozni a bevételeiket, hanem azoknak a cégeknek is, akik alapvetően kivitelezőként, szolgáltatóként, személyes tanácsadóként is foglalkoznak a saját szakterületükkel, de az ebből realizált bevételeket szeretnék a kurzusokból befolyó összegekkel is megtámogatni.

Főként ha az utóbbiak közé tartozol, akkor nagyon érdemes elgondolkodnod azon, hogy az online kurzus-készítés kitanulása helyett inkább megbízz egy kivitelezőt, és így lényegesen gyorsabb és profibb munkát kapsz, amellyel máris megsokszorozhatod jelenlegi bevételeid. De hogyan válassz kivitelezőt?

Miről ismerszik meg az ideális kivitelező?

Azt remélhetőleg feleslegesen írjuk le, hogy ért a saját szakmájához. Feltehetőleg tőled is ezt várják üzleti partnereid, diákjaid, ügyfeleid, és teljes mértékben természetes, hogy te is ezt várod el a megbízott kivitelezőtől.

Sokan úgy választanak céget, mintha párt választanának. Leragadnak az első szimpatikus jelöltnél, aki reagál nekik, vagy akivel találkoznak. Ennek magyarázata az első benyomás pszichológiáján alapszik. Egy szép weboldallal rendelkező cég értelemszerűen könnyebben csavarja a fejed. Ez egyébként alapvetés.

Biztosan ismered a mondást, miszerint: “a suszternek (mindig) lyukas a cipője.” Ezzel nem teljesen értünk egyet.

Ha ugyanis egy kivitelező megjelenése nem kifogástalan, az már kérdéseket vet fel a munkájára való igenyesség szempontjából. Ahogyan az ápolatlan körmök, a gyűrött ing vagy a koszos cipő is hasonló érzéseket kelthet az első randin.

De mi a helyzet az olyan cégekkel, akik igen jól álcázzak a valódi személyiségüket? Egy első randi alkalmával nemigen van lehetőséged referenciaanyagokat kérned, ügyfélvéleményeket olvasnod – bár valljuk be, kicsit furcsa is lenne a szituáció, és egyáltalán nem biztos, hogy jól éreznéd magad tőle. 🙂 Egy cég esetében azonban más a helyzet.

A legtöbb kivitelező a saját weboldalán is feltünteti a korábbi munkáit, illetve ügyfelei visszajelzéseit a közös projektekkel kapcsolatban. (A Coursemakernél minden szolgáltatásunk, online tananyagunk oldalán találsz ilyen visszajelzéseket ügyfeleinktől és rólunk is olvashatsz itt).

Hogyan bizonyosodhatsz meg előre a várható minőségről?

Amikor autót vásárolunk, a szimpatikus gépjárművet a megvásárlás előtt elviheted egy próbavezetésre. Erre nem feltétlenül van lehetőséged, amikor kivitelezőt keresel, de ettől függetlenül van rá lehetőség, hogy előre ellenőrizd a cég munkáját.

Mi például többek között ebből kifolyólag készítettük el ingyenes útmutatóinkat. Ezeket elolvasva ugyanis bárki eldöntheti, megtisztel-e minket a bizalmával, ráadásul valóban hasznos tudást tartalmaznak a letölthető know-how-k, és egy randevú hogy indulhatna jobban, mint egy váratlan, hasznos ajándék átadásával? 🙂

Ezenkívül természetesen, ha találsz referencia munkát, az is támpont lehet. Ha azonban a weboldalon nem szerepelnek ilyen anyagok, ne ijedj meg, kérd nyugodtan a kivitelezőt, hogy küldjön neked néhányat, amennyiben partneri szerződései megengedik, hogy megkönnyítse számodra a döntést.

És persze a legsarkalatosabb pont: az ár

Egy projekt ára sokaknál a legfőbb döntési alapot képezi. Pedig, ha jobban belegondolunk, egy drága kivitelezés még nem feltétlenül lesz minőségi, ahogyan egy költséghatékony megoldás sem feltétlenül képvisel alacsonyabb minőséget – bár azt azért érdemes hozzátennünk, hogy az “olcsó húsnak híg a leve” hangzatú mondás nem feltétlenül alaptalan.

A megbízás díját tehát másképp kell értelmeznünk. A legfontosabb szempont nyilvánvalóan az, hogy a céged megengedheti-e magának, hogy az adott áron bízzon meg egy kivitelezőt. Itt persze az is közrejátszik, hogy az adott cég mennyire hajlandó az igényeidnek megfelelően módosítani a szolgáltatói feladatokat, és természetesen ennek függvényében a konkrét árazást is.

Az egyik legfontosabb szempont ugyanis a kivitelezés tekintetében az, hogy a megbízott cég pontosan felmérje a megbízó igényeit, lehetőségeit és kereteit, majd ennek megfelelően a lehető legoptimálisabb kereteket jelölje ki, ahelyett, hogy ágyúval lőne verébre, és feleslegesen égetné a cég pénzét. Erről egyébként a kivitelezés előnyeiről szóló anyagunkban is írtunk már.

Milyen partnerkapcsolat alakítható ki köztetek?

Van valami, amiről a legtöbben elfeledkeznek, pedig létfontosságú: a kialakult partnerkapcsolat. Nem mondjuk, hogy legjobb barátokká kell válnotok az együttműködés során, de mi abban hiszünk, hogy a B2B megoldások mögött is emberek dolgoznak.

Amikor kommunikálunk, nem a cégeddel kommunikálunk, hanem veled. És amikor az online szakértői vállalkozásodat megalkotjuk, ugyanezt a nézőpontot érvényesítjük, hogy a potenciális diákjaid és ügyfeleid is a lehető legnagyobb mértékű bizalmat tanúsítsák irányodba, már az együttműködés kezdeti szakaszában is.

Mert szerintünk ez egy igazán ütős, eredeti projekt megalkotásának alapja. A kényszerből megírt e-mailek, az unalmas hangulatban zajló egyeztetések elfojtják a bennünk szunnyadó kreativitást, és ha ez az online tanfolyamodon is érezhető, a projekt eleve nem lehet maximálisan sikeres.

És éppen ez az, ami miatt a mi mentori tevékenységünk nem szakad meg egy-egy projekt lezárásakor. Ez az, amiért majdnem 0-24-ben állunk rendelkezésedre, ha kérdésed van, hiszen pontosan tudjuk, hogy bizonyos feladatok megoldására nem várhatunk napokat.

0 hozzászólás

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

A "Hozzászólás küldése" gombra kattintással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót!
.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük